Drıvıng Urban Transıtıons (DUT)
Bu çağrının amacı, şehirlerin daha sürdürülebilir bir ekonomiye ve işlevselliğe geçişlerine yardımcı olmak için kentsel zorlukları ele alan ulusötesi araştırma ve/veya inovasyon projelerini desteklemektir. Zorluklar, Geçiş Yolları adı verilen üç tema altında gruplandırılmıştır: Pozitif Enerji Bölgeleri (PED), 15 Dakikalık Şehir (15mC) ve Döngüsel Kent Ekonomileri (CUE).
Bu Çağrı kapsamında seçilen projeler, doğrudan aşağıdaki ülkelerdeki ulusal/bölgesel Finans Kuruluşları tarafından finanse edilecektir: Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Türkiye ve Birleşik Krallık.
Çağrı, çok çeşitli bilimsel disiplinlere açıktır ve disiplinler arası yaklaşımları memnuniyetle karşılar. Araştırmadan inovasyona ve uygulamaya kadar geniş bir faaliyet yelpazesini desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, paydaşların (şirketler, kamu yetkilileri, STK'lar…) projelere açıkça dahil edilmesini ve proje hedeflerinin belirlenmesinde kullanıcıların ihtiyaçlarının dikkate alınmasını ister.
Aşağıda belirtildiği üzere bu projede yer alan ortaklar, çeşitli ülkelerden ve sektörlerden gelerek geniş bir uzmanlık yelpazesi sunmaktadır. Belediyeler, üniversiteler, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarından oluşan bu çoklu ortaklık, proje başarı için farklı bakış açıları ve deneyimleri birleştirmeyi hedeflemektedir.
15 Dakikalık Şehir Geçiş Yolu (15mC) Nedir?
15 Dakikalık Şehir kavramı, şehir sakinlerinin günlük ihtiyaçlarının büyük çoğunluğunu 15 dakikalık bir yarıçap içinde, yürüyerek ve bisikletle karşılayabilmeleri, daha uzak bölgelere bağlanabilmeleri ve diğer sürdürülebilir ulaşım biçimleriyle daha uzun mesafeler kat edebilmeleri gerektiği fikrine dayanmaktadır. 15 Dakikalık Şehir misyonu, 15 dakikalık şehirler için yeniliklerin ortak yaratıcı ortamlarda analiz edilmesini, detaylandırılmasını, denenmesini ve test edilmesini kolaylaştırmak, farklı kentsel bağlamları tanımak ve aktarılabilirliğe odaklanmaktır.
Proje Başlangıcı ve İş birliği:
Başlangıç tarihi 01.01.2024 olan proje 3 yılı izleyen bir süreç olarak planlanmıştır. Ocak ayından itibaren, Gazi Üniversitesi iş birliğiyle projemizin çalışmalarına başlanmıştır. Toplamda 16 kuruluş projemiz kapsamında yer almaktadır. Bu kuruluşlar ile tanışma toplantıları çevrimiçi olarak gerçekleştirilmektedir.
Ana Başvuru Sahibi ve Koordinatör:
Malmö Üniversitesi (MaU), Koordinatör: Christina Lindkvist, Vinnova Temsilcisi
- Lund Üniversitesi (LU)
- Temsilci: Kristoffer Mattisson
- Vinnova Temsilcisi
- Institut d'études politiques de Grenoble (IEPG)
- Temsilci: Sonia Chardonnel
- Üniversite: Fransa/ANR
- University College of Molde (UoM)
- Temsilci: Tom Rye
- Üniversite: Norveç/RCN
- Cracow University of Technology (KUT)
- Temsilci: Maiej Michnej
- Üniversite: Polonya/NCBR
- University of Gdansk (UG)
- Temsilci: Marcin Wolek
- Üniversite: Polonya
- Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
- Temsilci: Oriol Marquet Sardà
- Üniversite: İspanya/AEI
- Gazi Üniversitesi (GaU)
- Temsilci: Seda Hatipoglu
- Üniversite: Türkiye/TUBITA
- Municipality of Koszalin (MoK)
- Temsilci: Renata Szott
- Belediye: Polonya
- Regional Public Transport Authority of Skåne (RS)
- Temsilci: Anders Wretstrand
- Kamu Kurumu: İsveç
- Municipality of Gothenburg (MoG)
- Temsilci: Nina Galligani Vardheim
- Belediye: İsveç
- Regional Public Transport Authority of Västra Götaland (RVG)
- Temsilci: Karin Rygård
- Kamu Kurumu: İsveç
- Municipality of Malmö (MoM)
- Temsilci: Gunnar Blomé
- Belediye: İsveç
- K2 The Swedish Knowledge Center for Public Transport (K2)
- Temsilci: John Hultén
- Araştırma Kuruluşu: İsveç
- Municipality of Bodrum (MoB)
- Temsilci: Ezgi ACER
- Belediye: Türkiye/TUBITAK
- Agence d’urbanisme de la region Grenobloise (AUG)
- Temsilci: Isabelle Reynaud
- Sivil Toplum Kuruluşu: Fransa